ingyenes webstatisztika
Julianne Moore biográfia, filmográfia, diszkográfia

Julianne Moore


  • Julianne Moore
Becenév: Juli
Családi állapot: férjezett
Kor: 63 éves
Foglalkozás: Színész
Születési név: Julie Anne Smith
Születési idő: 1960-12-03
Születési hely: Amerikai Egyesült Államok
Magasság: 163 cm
Eredeti hajszín: vörös
Szemszín: kék
Csillagjegy: Nyilas
Szerkesztők: Macskabagoly
Szerkesztés Kép feltöltés

Biográfia

Filmográfia

Diszkográfia

Julie Anne Smith 1961. december 3-án született az észak-karolinai Fayetteville-ben. Szülei a hadseregnél szolgáltak, édesanyja pszichológus volt, jogász édesapja hadbíró. A család tucatszor költözött egyik támaszpontról a másikra, majd Julie kikötött a Bostoni Egyetem előadómvészi szakán. 1983-ban kapta meg a diplomáját, és úgy döntött, ideje megváltoztatja vezetéknevét, így
kölcsön vette apa második keresztnevét, és Julianne Moore lett belőle. New Yorkba költözött, pincérnőként dolgozott és meghallgatásokra járt. Hamarosan olyan off-Broadway produkciókban szerepelt, mint a Serious Money, Ice Cream With Hot Fudge és a Hamlet.

A színpad után a fiatal színésznő elcsábult a tévés szappanoperák világába is, szerepelt a The Edge of Nightban, Emmy-díjat kapott az 1985-1988 között futó As The World Turns-ért, amelyben kettős szerepe volt, két féltestvért alakított, és játszott az Iu2019ll Take Manhattan cím szériában is. Felbukkant több tévéfilmben is, a Money, Power, Murder, a Cast A Deadly Spell, a Love Craft és a The Last to Go felhívta a figyelmet a vonzó ifjú színésznőre, akit hamarosan a filmesek is megtaláltak. Julianne 1990-ben debütált a filmvásznon a Tales From the Darkside: The Movie-ban, majd több kisebb szerepet alakított sikerfilmekben. A kéz, amely a bölcsőt ringatta címben veszélybe került anyát és feleséget játszott, A szökevényben az üldözött orvos kolléganőjét, Robert Altman Rövidre vágva cím mozijában bátran derékig meztelenül mutatkozott. Nagyobb szerepeket kapott viszont független mvészfilmekben, például Csehov Ványa bácsijának feldolgozásában, a Vanya on 42nd Streetben, amelyért megkapta a bostoni kritikusok díját, vagy az Elkülönítve cím filmben. Ezen alakításáért megkapta az Independent Spirit-díjat.

Moore bebizonyította, hogy komikai tehetség is bujkál benne, az Áldatlan állapotban cím vígjátékban Hugh Grant oldalán tnt fel, majd a Túlélni Picassóban a mester számos szeretője egyikét keltette életre. A Nem vagyunk már ugyanazok cím családi dráma főszerepében Moore közel került a rendezőhöz, Bart Freundlichhoz, és így a magánéletben is megtalálta a boldogságot. Ezelőtt 9 évig John Gould Rubin színész felesége volt.
A párnak egy fia és egy lánya van, s nemrégen oltár elé is álltak.

Julianne jól tudja, hogy a színész élete tele van véletlenekkel, s egy ilyennek köszönhette, hogy megkapta Az elveszett világ egyik szerepét, ugyanis Steven Spielberg megnézte A szökevényt, s annyira megtetszett neki Moore rövid alakítása, hogy próbafelvétel nélkül neki adta dr. Sarah Harding szerepét. Ezután Paul Thomas Anderson Boogie Nights cím mozija következett, amelyben pornószínésznőt alakított, Golden Globe-díjat nyert vele, és Oscarra is nevezték. A Coen-fivérek A nagy Lebowski cím filmjében erotikus mvészt játszott, Robert Altmann Cuki hagyatéka cím mozijában Glenn Close oldalán szerepelt, az Egy kapcsolat végében Ralph Fiennes és Stephen Rea partnere volt, és megint Oscar-nevezést érdemelt.
2001-ben megkapta Clarice Sterling FBI-ügynök szerepét A bárányok hallgatnak folytatásában, bár Helen Hunt, Gillian Anderson és Cate Blanchett is versengett ezért.

Moore alig néhány hónap szünetet tartott, s máris az Evolúció cím sci-fi vígjátékban landolt, majd megint komoly mozik következtek. Az órákban Los Angeles-i családanyát alakít, aki Virginia Woolf egyik könyvét olvassa, és olyan mélyen hat rá a m, hogy megkérdőjelezi addigi életét, és óriási változást tervez. Érdekesség, hogy a film végén hetvenévesre maszkírozva is láthatjuk.
A Far From Heaven cím melodrámában Julianne háziasszonyt alakít, aki rájön, hogy férje homoszexuális, ő pedig közel kerül egy afro-amerikai férfihoz. 2002-ben a Velencei Filmfesztiválon Cathy Whitakerért megkapta a legjobb színésznőnek járó díjat, 2003-ban pedig Az órák és a Farm From Heaven-beli alakítását is Oscarra jelölték.
2004-ben következett egy könnyed vígjáték, a Válótársak Pierce Brosnan-nel, majd néhány felejthetőbb film után a kiváló Az ember gyermeke cím film.
Julianne fáradhatatlanul forgat, így hamarosan megcsodálhatjuk az Iu2019m not there cím Bob Dylan filmet, melyben többek közt olyan színészekkel dolgozott együtt, mint Cate Blanchett, Christian Bale, Adrien Brody, Richard Gere és Heath Ledger.

2010-től napjainkig
18 év után először tért vissza a televízió képrenyőjére, amikor vendégszerepet vállalt a 30 Rock negyedik évadában. Az Emmy-díjas vígjáték öt epizódjában volt látható Nancy Donovan-ként, Alec Baldwin karakterének, Jack Donaghy szerelmeként. Később, 2013 januárjában a sorozat fináléjában is feltűnt. 2010-ben visszatért az As the World Turns-be is egy kisebb szerepben, Frannie Hughes karakterében. Az új évtized első nagyképernyős szerepe a 2010-es Shelter lett, amit Tim Robey a The Telegraph-ban kegyetlennek nevezett. A pszichológiai thriller negatív kritikát kapott és nem mutatták be az USA-ban. 2013-ban aztán új címmel, 6 Souls néven került sor a bemutatóra.

Következő szerepe Anette Bening oldalán jött el, a The Kids Are All Right című független filmben, amely egy leszbikus párról szól, akiknek tinédzser gyerekei felkeresik spermadonorukat. Jules Allgood szerepét Lisa Chodolenko író-rendező írta neki, aki szerint Julianne éppen a megfelelő korban van ahhoz, hogy megbirkózzon a vígjáték és a dráma elemeivel is, valamint magabiztosan szerepeljen a film szexuális tartalmú részeiben. Julianne feladata a házasélet "univerzális" ábrázolása volt és már 2005-ben leszerződött a projektre. A The Kids Are All Right-ot széles körben elismerték, végül Oscar-díjra is jelölték a Legjobb film kategóriában. Julianne megkapta hatodik Golden Globe-jelölését és második BAFTA-jelölésért a Legjobb színésznő kategóriában.

Következő terve ismét egy vígjáték volt. "Szerintem ez az, ami érdekel mostanság" - mondta egy interjúban. 2011 júliusában mellékszerepet kapott a Crazy, Stupid Love-ban, ami egy romantikus vígjáték Steve Carell, Ryan Gosling és Emma Stone szereplésével. A filmet kedvezően értékelték és világszerte 142.8 millió dollárt kaszált. Ezután egészen 2012 márciusáig nem láthattuk Juliannet olyan produkcióban, ami jelentős dicséretet vagy elismerést kapott volna. Szerepelt az HBO televíziós filmjében, a Game Change-ben, ami Sarah Parlin 2008-as alelnökké választási kampányának dramatizálását mutatja be. Egy jól ismert figura eljátszását Julianne kihívónak találta. A filmre úgy készült fel, hogy széles kutatást folytatott és két hónapig dialektusi tanárhoz járt. Bár a film vegyes fogadtatásban részesült, Julianne lelkes kritikát kapott. Karrierjében először fordult elő, hogy Golden Globe-díjat kapott, emelett pedig Primetime Emmy-, Satellite-, és SAG-díjban is részesült.

2012-ben két filmben is láthattuk. A Being Flynn című dráma, melyben Robert De Niro oldalán tűnik fel, csupán limitált megjelenést kapott. A What Maisie Knew című, 21. századi Henry James regényadaptáció 2012 szeptemberében debütált a Torontói Filmfesztiválon. 2013 elején Joseph Gordon Levitt első rendezésében, a Don Jon-ban tűnt fel egy mellékszerepben. A film a Sundance Filmfesztiválon debütált, szélesebb megjelenését 2013 nyarára tervezik. Jelenleg öt készülő projektje van; a The English Teacher, melyben Greg Kinneat is feltűnik, 2013 tavaszán várható. 2013 októberében Margaret White-ként láthatjuk majd a Carrie-ben, ami Stephen King horror-regényének adaptációja lesz. A The Seventh Son című fantasy-kalandfilmet szintén októberben tervezik bemutatni. Mindezek mellett leszerződött Liam Neeson mellé a Non-Stop akció-thrillerbe és Al Pacino mellett láthatjuk majd az Imagine-ben.

Fogadtatás & szerepek
Juliannet generációja egyik legtehetségesebb és legcsiszoltabb színésznőjének nevezik. Nagyon szokatlan, hogy egy ötvenes éveiben járó nő gyakran visszatérjen a munkához, ráadásul jó szerepekben. Szereti a változatos szerepeket, legyen szó akár kis költségvetésű, független filmről, vagy éppen nagy hollywoodi moziról. 2004-ben az IGN egyik újságírója így írt róla: "különleges képessége, hogy sértetlenül ugrál a kereskedelmileg életképes projektek, mint a Nine Months, és a művészi remekművek, mint a Safe között", hozzátéve, hogy "A művészi és multiplex filmek egyaránt tiszteletben tartják őt." Híres arról, hogy rengeteg szerepet képes eljátszani, Ridley Scott rendező pedig megdicsérte sokoldalúságát.

Moore különösen arról ismert, hogy problémás nőket alakít, főként olyan "átlagos nőket, akik elnyomják erős érzelmeiket". Oliver Burkeman a The Guardian-től azt írta, hogy karakterei tipikusan "azért küzdenek, hogy valami titkos gyötrelemmel szemben fenntartsák a normalitás látszatát vagy tudatosan kudarcba fulladnak. Suzie Mackenzie, szintén a The Guardian-től a következőképpen azonosította szerepeit: "Karakterek az elidegenedés állípotában... nők, akik megfeledkeztek magukról vagy elvesztették magukat. Emberek, akiknek kérdéses identitása kérdéses." Előadása gyakran tartalmaz apró utalásokat érzelmi zűrzavarra, míg elérkezik a pont, amikor a karakter megtörik. Kira Cochrane újságíró ezt Julianne "védjegy pillanatának" nevezi legjobb filmjeiben, míg Burkeman szerint Julianne a "nagyképernyős összeomlás királynője". Ben Brantley a The New York Times-tól dicsérte Moore képességét karaktereinek belső zavarának finom felfedésére, megjegyezve, hogy Julianne "páratlan" a "problémás nőiesség portréjában". Az elkövetkező irányadó szerepeket Brantley már "egy kicsit unalmasnak" vélte. "Az érzelmi meztelenség Miss Moore specialitása", mondja, "és elérkezett az idő, mikor érzed a mágiát, amire képes."

Juliannet az vezette ezekhez a szerepekhez, hogy érdekli őt a "tényleges emberi drámák" ábrázolása. Különösen a bajok egyedi represszálása és a méltóság látszatának fenntartása kelti fel figyelmét egy-egy karakternél. Szerepek, ahol a karakter egy csodálatos tettet hajt végre, kevésbé érdeklik őt, hiszen "nem túl gyakran kerülünk ilyen helyzetekbe az életünkben." Karrierje elején Moore megalapozta hírnevét azzal, hogy túlment a határokon és továbbra is dicsérték őt "bátor" szerepléseiért és hogy ilyen nehéz szerepeket vállal. Mikor megkérdezték tőle, hogy van-e olyan szerep, amit elkerülne, azt felelte: "Az emberi viselkedés határain belül nincs." Ismert arról is, hogy hajlandó meztelenkedésre is, bár állítása szerint csak akkor, ha ő úgy érzi, a meztelen jelenet illik a szerepéhez. A színészet megközelítését illetően egy 2002-es interjú során azt nyilatkozta, hogy az előadás 95%-át a forgatáson hagyja kibontakozni: "Azt akarom, hogy legyen fogalmam arról, ki is a karakter, és azt is akarom, hogy mindez ott és akkor történjen velem, amikor forog a kamera." A cél, mondta, az, hogy "próbáld meg magad olyan helyzetbe hozni, hogy rád találjon az érzelem, és nem csak eljátszod... és ha ez megtörténik, annál semmi sem jobb, izgalmasabb vagy előnyösebb."

Írás
Színészi munkái mellett Julianne gyerekkönyvek szerzőjeként is megalapozta karrierjét. A Freckleface Strawberry (Szeplős arcú Eper) 2007 októberében jelent meg, LeUyen Palm illusztrációival. A Time Out kritikája szerint a könyv egy "egyszerű, édes és félig önéletrajzi elbeszélés", ami egy lányról szól, aki azt kívánja, bár meg tudna szabadulni szeplőitől, ám végül elfogadja őket. Julianne akkor döntött a könyv megírása mellett, mikor kisfia elkezdett bizonyos dolgokat utálni megjelenésében. Ez saját gyerekkorára emlékeztette, amikor más gyerekek csúfolták őt szeplői miatt és "Freckleface Strawberry-nek", azaz szeplős arcú epernek nevezték. Ezzel a tapasztalattal és könyv moráljával bővülve Moore azt mondja: "az elkövetkezendő 20 évben, vagy akörül, lehetsz megszállott a nagy lábad, nagy fogad vagy az őrült hajad miatt - mielőtt a másik végen kötsz ki és azt mondod `Talán nem szeretek bizonyos dolgokat a kinézetemben, de nem sok mindent tudok tenni vele`". A könyv New York Times bestseller lett.

Moore két folytatást is írt sorozatban: a Freckleface Strawberry and the Dodgeball Bully 2009-ben, a Freckleface Strawberry: Best Friends Forever pedog 2011-ben jelent meg. Az eredeti könyvet feldolgozták musicalként is, melyhez Rose Caiola és Gary Kupper írta át. A Freckleface Strawberry the Musical 2010 októberében debütált a New World Stages-ben, New Yorkban. Julianne-nek volt némi beleszólása a műsor fejlődésébe, különös tekintettel arra, hogy megőrizze a könyv fiatal célközönségét. A The New York Times így írt a musicalről: "gyorsan mozgó és vicces, sokkal idősebb gyerekeket is szórakoztatni fog, mint a maga [hétéves] hősnője." A Freckleface Strawberry-ből egy mobil alkalmazást is készült, ami 2013 márciusában jelent meg. Julianne negyedik gyerekkönyve 2013 szeptemberében fog megjelenni és elkülönül majd a Freckleface Strawberry történetektől. A címe My Mom is a Foreigner, But Not to Me lesz (Az én mamám külföldi, de nem nekem) és Julianne gyerekkori tapasztalatain alapul, hiszen olyan anyával nőtt fel, aki másik országból származik.

Magánélet
Első férjével, a színész és színházi rendező John Gould Rubinnal 1984-ben ismerkedett meg. 1986. május 3-án kötöttek házasságot, mikor Julianne 25 éves volt. 1993-ban indult el a válóper, melyet ő élete legnagyobb döntésének nevez. "Túl korán mentem férjhez és tényleg nagyon nem akartam ott lenni" - magyarázta. A válást 1995 augusztusában mondták ki és a pár azóta sem tartja a kapcsolatot.

1996-ban Bart Freundlich-hal jött össze, a The Myth of Fingerprints rendezőjével. Bart 26, Julianne pedig 35 éves volt. A 1997 decemberében született egy kisfia, Caleb, majd 2002 áprilisában egy lánya, Liv. 2003. augusztus 23-án összeházasodtak és azóta Greenwich Village-ban élnek, Manhattan szomszédságában. "Nagyon szolid családi életet élünk, és ez a legkielégítőbb dolog, amit valaha is csináltam." - állítja. Munka közben is próbálja közel tartani magát családjához és igyekszik fejleszeni szülői képességeit. "Csak mint minden dolgozó szülő" - mondja, - "próbálok rájönni, hogyan dolgozzak, hogyan tudok elmenni a focimeccsekre, hogyan lehetek biztos abban, hogy otthon vagyok, mikor mindenki csinálja a házifeladatot."

Julianne politikailag liberális és Barack Obamát támogatta a 2008-as és 2012-es választásokon. Nagy aktivista és a Planned Parenthood főtámogatója. Kampányol a melegek jogaikért és 2008 óta a Save the Children művészi nagykövete. A vallást illetőleg Julianne burkoltan ateista. Amikor megkérdezték, mit mondana neki Isten, mikor megérkezik a Mennybe, ezt válaszolta: "Nos, azt hiszem tévedtél, tényleg létezem."

Azt mondta, hogy talál némi értéket a sztárságban és nem tudna "normális" életet élni. Miután Suzie Mackenzie újságíró találkozott vele, a "sztárok legkevésbé kérkedőjének" nevezte. A munkával kapcsolatban nagyon szerény és megjelenésében hétköznapi. Ismert arról, hogy előnyben részesíti a természetes ábrázolást és elutasítja a botoxot vagy a plasztikai beavatkozást. "Úgy érzem, hogy egyáltalán nem látszanak tőle fiatalabbnak az emberek. Úgy néznek ki tőle, mintha műtétük lett volna" - mondta a The Early Show-ban 2009-ben - "Ez egy olyan esztétika, ami nem emberi."


2013: A hetedik fiú (pre-production) - Mother Malkin
2011: Nicholas North (pre-production)
2012: Game Change (TV movie) (post-production) - Sarah Palin
2012: What Maisie Knew (post-production) - Susanna
2012: The English Teacher (post-production) - Linda Sinclair
2012: Being Flynn (completed) - Jody Flynn
2011: Őrült, dilis szerelem. (Crazy, Stupid, Love.) - Emily Weaver
2011: A Child`s Garden of Poetry (TV movie) (hang) -
2009-2010: A stúdió (30 Rock) (TV series) - Nancy Donovan
1985-2010: As the World Turns (TV series) - Frannie Hughes
2010: Elektra Luxx - Virgin Mary
2010: A gyerekek jól vannak (The Kids Are All Right) - Jules
2010: Végső menedék (Shelter) - Cara Harding
2009: Chloe - A kísértés iskolája (Chloe) - Catherine Stewart
2009: Egy egyedülálló férfi (A Single Man) u2013 Charley
2009: The Ballad of G.I. Joe (video short) - Scarlett
2009: Pippa Lee négy élete (The Private Lives of Pippa Lee) - Kat
2008: Sasszem (Eagle Eye) - Aria (szinkronhang)
2008: Vakság (Blindness) - Doktor felesége
2007: I`m not there - Bob Dylan életei (I`m Not There.) - Alice Fabian
2007: Kegyetlen báj (Savage Grace) - Barbara Baekeland
2007: Next - A holnap a múlté (Next) - Callie Ferris
2006: Az ember gyermeke (Children of Men) - Julian
2006: A bűn színe (Freedomland) - Brenda Martin
2005: The Prize Winner of Defiance, Ohio - Evelyn Ryan
2005: Nobel Béke-díj koncert (Nobel Peace Prize Concert)
2005: Házasság a négyzeten (Trust the Man) - Rebecca Pollack
2004: Felejtés (The Forgotten) - Telly Paretta
2004: Válótársak (Laws of Attraction) - Audrey Woods
2004: Marie and Bruce - Marie
2002: Az órák (The Hours) - Laura Brown
2002: Távol a mennyországtól (Far from Heaven) - Cathy Whitaker
2001: Kikötői hírek (The Shipping News) - Wavey Prowse
2001: World Traveler - Dulcie
2001: Evolúció (Evolution) - Allison Reed
2001: Hannibal (Hannibal) - Clarice Starling
2000: A csajozás ásza (The Ladies Man) - Audrey
2000: Not I (rövidfilm) - Auditor/Mouth
1999: Magnólia (Magnolia) - Linda Partridge
1999: Egy kapcsolat vége (The End of the Affair) - Sarah Miles
1999: Világtérkép (A Map of the World) - Theresa Collins
1999: A tökéletes férj (An Ideal Husband) - Mrs. Laura Cheveley
1999: Cuki hagyatéka (Cookie`s Fortune) - Cora Duvall
1998: Psycho (Psycho) - Lila Crane
1998: A nagy Lebowski (The Big Lebowski) - Maude Lebowski
1997: Chicagói taxi (Chicago Cab) - Distraught Woman
1997: Boogie Nights (Boogie Nights) - Amber Waves
1997: The Myth of Fingerprints - Mia
1997: The Lost World: Jurassic Park - Chaos Island (Videójáték) - Sara Harding (szinkronhang)
1997 Az elveszett világ: Jurassic Park (The Lost World: Jurassic Park) - Dr. Sarah Harding
1996: Túlélni Picassót (Surviving Picasso) - Dora Maar
1995: Bérgyilkosok (Assassins) - Electra
1995: Áldatlan állapotban (Nine Months) - Rebecca Taylor
1995: Szobatársak (Roommates) - Beth Holzcek
1995: Elkülönítve (Safe) - Carol White
1994: Ványa a 42. utcában (Vanya on 42nd Street) - Yelena
1993: Rövidre vágva (Short Cuts) - Marian Wyman
1993: A szökevény (The Fugitive) - Dr. Anne Eastman
1993: Benny és Joon (Benny & Joon) - Ruthie
1993: A tanú teste (Body of Evidence) - Sharon Dulaney
1992: Mordály a tarsolyomban (The Gun in Betty Lou`s Handbag) - Elinor
1992: A kéz, amely a bölcsőt ringatja (The Hand That Rocks the Cradle) - Marlene Craven
1991: Halálos igézet (Cast a Deadly Spell) (TV) - Connie Stone
1991: The Last to Go (TV) - Marcy
1990: Tales from the Darkside: The Movie - Susan
1990: B.L. Stryker (TV) - Tina
1989: Money, Power, Murder. (TV) - Peggy Lynn Brady
1985-1987: As the World Turns (TV) - Frannie Hughes Crawford/Frannie Hughes
1987: I`ll Take Manhattan (TV) - India West
1986: As the World Turns: 30th Anniversary (TV) - Franny Hughes
1984: The Edge of Night (TV) - Carmen Engler



-

Julianne Moore képekben


Írd le a véleményed erről a sztárról:

Hozzászólásod írásánál, kérjük kövesd az alábbi alapszabályokat:
  • Ne küldj spamet.
  • Véleményed legyen kulturált, közérthető, másokat nem bántó.
Regisztrálj be ingyenesen hogy véleményt írhass a sztárról!

Vélemények Julianne Moore kapcsán:

PiccadillyJim képe
Hozzászólások: 31
Hely: Mosonmagyaróvár

3 0 PiccadillyJim ezt a véleményt írta 2014-07-20 00:00-kor:

Huh!!! Mit is írhatnék???  Igazi gyönyörű díva!!!



3 0

Macskabagoly képe
Hozzászólások: 904
Hely: Magyarország

0 0 Macskabagoly ezt a véleményt írta 2014-11-24 00:00-kor:

Egyetértek veled. Ráadásul remek színésznő.

0 0

szia-meghát képe
Hozzászólások: 0
Hely: -

0 1 szia-meghát ezt a véleményt írta 2014-11-24 00:00-kor:

Na róla se jut eszembe se filmje se semmi.FrownSurprisedSmile

0 1

viennale képe
Hozzászólások: 0
Hely: -

1 0 viennale ezt a véleményt írta 2014-11-24 00:00-kor:

Pl. Az órák c. film. Remekmű, úgy a témája, mint a tartalma. Való igaz, hogy nem egy vidám film, és a vélemények megoszlanak. Nekem nagyon bejött. Természetesen Julianne M. ebben is nagyot alakít.

1 0


Sztár Kereső


A funkció használatához be kell jelentkezned!

×