A vidéki Anglia, 1865. Az ifjú Katherine fuldoklik szerelem nélkül kötött házasságában, nála jóval korosabb, megkeseredett férje és annak rideg családja nyomása alatt. Amikor szenvedélyes viszonyt kezd férje birtokának egy szolgájával, olyan elementáris erő szabadul fel benne, hogy többé semmi nem állhat útjába. A Lady Macbeth egy gyönyörű, határozott és könyörtelen fiatal nő tragikus portréja, aki egy férfiak által dominált világban saját kezébe veszi a sorsát.
Nyikolaj Leszkov 1865-ben írt kisregénye, a Kisvárosi Lady Macbeth több adaptációt is megért már: Sosztakovics operát írt belőle, Andrzej Wajda megfilmesítette, a budapesti Katona József Színház pedig Fullajtár Andrea címszereplésével mutatta be 1998-ban. A színházi rendező William Oldroyd debütáló játékfilmje és a főszerepben látható ifjú tehetség, Florence Pugh számos díjat nyert el és a kritikusok elismerését is kivívta. (Magyarhangya)
Ahhoz képest, hogy egy "könnyű" kis filmnek ígérkezik, egy könnyű kis filmnél sokkal többet mond ez a film. Egyaránt dráma, társadalmi "látlelet" is valahol abból a korból, és egyaránt pszichológiai thriller.
Társadalmi "látlelet" egyfelől az akkori társadalom visszásságairól, arról, hogy mennyit ért (illetve nem ért) akkor a nők szava, mennyit jelentett egy nő szava a férfiével szemben, (mit tehetett meg egy férfi, amit egy nő nem, utóbbit végül gyökeresen megcáfolja a film főhősnője, de ezért, a szabadságáért nagy árat kell fizetnie). Film a magányról, a szeretetlenségről, a szenvedély hiányáról, a házasság kirakat jellegéből. A totális szeretetlenség vezeti a főhősnőt és a kiszolgáltatottság, megalázottság oda, ahonnan már nehezen, vagy már sehogyan sem lesz visszaút. Film a szenvedélyről, a szexualitásról, arról, hogy amit szerelemnek hiszünk, az valójában az-e, és, hogy ezekért mit kell feláldoznia egy nőnek abban a korban, ha merészel szembeszegülni a kor társadalmi konvencióival. A film befejezése, az utolsó filmkocka mindent elmond szerintem a főhősnő lelkiállapotáról, sorsáról. Mélyen elgondolkoztató film, ahol a szenvedély, szexualitás ereje, hit a szerelemben mindennel próbál szembeszállni, még olyan áron is, ha ezekhez bűnök sorozatán vezet az út.
SPOILER:
Hatalmas kontraszt van aközött, hogy a férj a törvénytelen gyerekét úgymond rákényszeríti a feleségre (aki iránt semmi normális emberi érzelmet nem mutatott, csak megalázta, mint nőt semmibe vette), és aközött, hogy a feleségnek semmi boldogság nem jár, szenvedélyben, szerelemben a törvényes férje semmilyen téren nem részesíti, a férjétől részére csak a közöny és a megvetés jár. A feleségnek vannak kötelezettségei, nincs joga boldogságra, szenvedélyre, szerelemre, a férfiaknak ellenben mindehhez joguk van, akár törvényesen, akár törvénytelenül, felettük nem tör pálcát senki. Hamis, képmutató társadalom, ahol a nő semmi.
végül sikerült megnéznem a googl chrom -al be is töltött és jött a felirat is köszönöm a link frissitést !
Ahogy indult a film,nem gondoltam volna hogy ilyen mozgalmas lesz ,gondoltam megirom milyen fájdalmas ahogy a nőket semmibe veszik, mire vezet a szeretetlenség, de azért ilyet ! mégse kéne' szörnyű tettek ...
akinek ez tetszett nézze meg ezt is jó kis film ez is :Titokban (2013) Párizs, 1860 elisa olsennel és jessica lang-al
Ekkor frissült utoljára: 2024/01/20
Ekkor frissült utoljára: 2024/05/31
Ekkor frissült utoljára: 2024/10/12
Ekkor frissült utoljára: 2024/06/28
Ekkor frissült utoljára: 2024/05/03
A funkció használatához be kell jelentkezned!
×
Vélemény írás: