Szuzuki Szeidzsun mindig is szokatlan, meglepő módon tudott egyszerű történeteket és témákat használva is emlékezetes és formabontó filmeket készíteni. A gyilkos jele és a Tokiói csavargó, talán a legismertebb és leghíresebb filmjei, régóta kultuszfilmként tiszteltek. Csapongó, kevés konkrétumot és sok a néző fantáziájára bízott "kiegészítést" használó narratívája, filmre vitt képregényre vagy fotókra emlékeztető pop-artos vizuális stílusa, magas fokú stilizációs készsége, különösen viselkedő, környezetükből kirívó karakterei és a film alatt alkalmazott színes és vad zenei megoldások mind Szuzuki jellemző stílusjegyei közé tartoznak. A Pisztoly Operát 78 évesen, sokévnyi szünet után készítette el, és, ha szabad így fogalmaznom, még sokkal "durvább" lett, mint a fenti filmjei. Nem egy könnyen fogyasztható darab, annyi biztos. A főszereplő a bérgyilkosok céhének tagja, a Kóbor Macska (No 3, The Stray Cat). Munkáit egy titokzatos, arcát kendő mögé rejtő közvetítőn keresztül kapja, mint ahogy az éppen használandó pisztolyt is. Saját fegyvere ugyanis, amivel otthon gyakorol, egy egyszerű játékpisztoly. Mint minden bérgyilkos, ő is szeretne feljebb lépni a profizmus ranglistáján, ám a két felette levő klántagot (No 2, A haszontalan ember, No 1. Száz Szem) nem könnyű kiütni a helyéről. A céhen belüli versengés azonban egyre hevesebb, és a bérgyilkosok hamarosan egymást kezdik vadászni... Fordulat fordulatot követ, különféle furcsa figurák bukkannak fel a "tízes toplistáról", mint például a Fájdalommentes sebész, egy nagydarab késdobáló nyugatról, vagy No 0., aki elvileg a A gyilkos jele főhőse (tehát mégsem halt meg?), Kóbor Macska mellé hamarosan egy furcsa kislány csapódik, aki mindenáron szeretne megtanulni profin gyilkolni, hogy egykor ő is No 1. lehessen. A nő először elüldözi, aztán egyre jobban megkedveli, közben azonban szorul a nyaka körül a hurok, nem sok mindent ért, Száz Szem minden lépéséről tud, az ügynöke vissza akar vonulni, és még az öregedéssel is szembe kell néznie, és a "szép halállal" kapcsolatos vágya is előtérbe kerül - ez Száz Szemet is igencsak foglalkoztatja. Ez egy tipikusan japán dolog, európai szemmel talán nehéz lehet megérteni, hogy miért jobb látványosan és dicsőségesen (= jobb ellenfél által legyőzetve) meghalni, mint elérni a békés öregkort, ahogy No 0. és Kóbor Macska idős háziasszonya tette. Azonban azt is megfigyelhetjük, hogy No 0, visszavágyik az első helyre és lelkileg képtelen elszakadni régi munkájától, életétől...
Ekkor frissült utoljára: 2022/12/26
Ekkor frissült utoljára: 2023/04/01
Ekkor frissült utoljára: -
Ekkor frissült utoljára: 2020/04/18
Ekkor frissült utoljára: -
A funkció használatához be kell jelentkezned!
×
Vélemény írás: