Tözeg ezt a véleményt írta 2017-02-03 05:01-kor:
Nem kimondottan meglepő az elégedetlen néző panasz szavainak tömkelegével való találkozás ezt a filmet érintően. A bemutató egész egyszerűen a rossz közönséget vonzza, és itt a tulajdonképpeni zsáner és a bemutató mézesmadzaga közti eltérésre gondolok. Ennek ellenére, a film egyediségéből adódóan, szinte lehetetlen annak atmoszféráját két percbe sűrítve palackozni, s ez tekintélyes mentő övként szolgál a filmet kampányoló brigád számára. A helyzet kialakulásáért épp oly számottevően felelős a mentális betegségeken élősködő horrorfilm rendezői hajlam, mely a vizuális szórakozás vászonra vándorlása óta, a publikum idegrendszerével is fizetni kész felét konstellálja. Természetesen az ember azt kapja amit szeret, és amennyiben egy étterem díszesen illusztrált étlapjáról steak-et választok, akkor én is csalódott lennék zöldséget emésztve távozni. A tiszteletre méltó polgár minden véres gyilkolós és csonkítós jelenetre élezve foglal helyet, és e helyett egy filozófiai és mély-pszichológiai szálon futó történet kibontására törekvő filmet vágnak hozzá, hol a cselekmény legelsősorban nem a vásznon zajlik. A thriller kedvelő nem azért jár moziba, hogy mentális balett órákat vegyen, hanem, hogy végre kiöblíthesse kulturális zöldségektől émelygő vérszomját, és kikapcsolja a kerekeket.
A filmet szívélyes figyelmébe ajánlanám minden Hannibál (sorozat) kedvelőnek, avagy azoknak, kik kulturális körítéssel szeretik a húst, habár az ilyen végletek elegyére gerjedőket (mint én) se, hacsak nem saját köreiken belül, hívnám ínyencnek.
Tözeg ezt a véleményt írta 2016-09-30 06:17-kor:
Ha tètelezzük, hogy az elme kutatásában elèrt meggyõzõdèseket, a racionalitás keretei szèttèpèse cèljábol, kèpiesìti meg a Swiss Army Man-nek cimkèzett remekmû, akkor bátran kijelenthetjük; eddig mèg nem látott módon teszi hozzáfèrhetõvè a schizoid pszihozis felfogását, a nègy fal közè szorult, vègtelenül szürke, e's fantáziátlan hètköznapi èlet számára. E's valóban, nemcsak egy, a filimipar tradicionális sèmaiba illeszthetetlen lefolyású alkotásnak nèz elèbe, a megèrtèsre elszánt nèzõ, hanem a filizófikus vèlekedèsnek szánt viaskodás a káosz vègtelenjèvel szemben, e's annak az èletbe törtènõ integrálása is feje fölè tornyosul. Az elöttem szolók alapján, ebben a küzdelemben nem csupán a fõszereplõnek tört bicskája. Mentsègère szolgáljon, hogy, a valósághoz mèg alkalmazkodó kèpes Schizotipikus Szemèlyisègzavarnak (Schyzotipal Personality Disorder) alárendelt, biológiai, avagy szociális nyomás hatására, villanásszerüen átlèphet az elmebaj kapuin. Az esetek egy rèszèben (ahogy a fimben is), mindehhez lèlegzetelállìtó kèpzeleterõ társul, mint a tulajdonkèppeni kapcsolattermtès lehetetlensègèt kóperáló apparatus, melyek ìgy, ha lètesülnek is, pusztán a kölcsönös kihasználás banális elemeire zsugorodnak.
Számomra a film, mindközül az egyik legedvesebbe nötte ki magát.
Tözeg ezt a véleményt írta 2016-05-28 04:38-kor:
zenet szerezte: Ludovico Einaudi
Tözeg ezt a véleményt írta 2016-05-22 07:20-kor:
szerintem.....,
a föszereplő sràc àrnyèk szemèlyisège hasonul meg klónjàban, kinek az teljes ellentète. De ennek ellenère nem skizofrèniàrol beszèlünk, hanem az àrnyèkànak fizikai megtestesülèsèben. Megimerkedèsük elejèn, mèg jóban voltak, ami az emberi kettössèg harmoniàban lètèt jelentheti. De miutàn az arnyek es az ego fizikàlisan elkülönül, ez egyik nem kepes hatni a masikra.
a foszereplo hasonmasa megjelenesevel lehetoseget kap hogy sajat kettoseget integralja, es igy feloldja szorongasat, amit tulmukodo empatia kezsege okoz, es felelme miszerint szellemileg bantani fogjak, amit igy viselkedesevel ellentmondasosan bevonz. a temetobeni jelenet alatt behuz egyet hasonmasanak e megis o kezd el verezni, ezen dontesevel elindul a fizkalisan kulonvallt szemelyisegi vonasok aramlasa, igy o tokosebb lesz hanonmasa pedig lelkiismeretesebb, amit talan a temetesen valo reszvetele is jelez. de miutan az elkulones fikikai alapu ugy az osszeillesztesnek is annak kell lennie, ennek az allapotnak ongyilkossaggal vet veget, hogy psziheje verge egyetlen testbe koncentralodhasson, es igy letrejon az ego harmonia, minek allapotaban megmagyarazza eddigi problemaja forrasat a film utolso kepkockaiban.
Azt mondja szeretne egyedi lenni, amibol vilagosan kovetkezik hogy analitikus egyeniseg, es mint olyan a benne elt idealizmus principumait kovetve igyekszik egyediseget ereztetni, ezen torekvese lehetove teszi ot,hogy mindenkit egyedien szemleljen, es igy masokkal beszelve a tokeletessegre torekedve ne sajat valojat nyujtsa, hanem azt az alternativat melyiket a legjobban talalja passzolni azzal aki elotte van.
A teknika azert nem mukodik, mert az aki nem tetelezi fel, hogy onzetlen, allsagosnak, aki pedig igen, manipulativnak biralna.
hovatovabb mivel o is egy ember sajat egyeni interpretacioja kornyezeterol megakadalyozza hogy tokeletes tukrot mutasson tarsainak. egy olyan vedekezo mechanizmus rabja amit o maga sem akar.
Tözeg ezt a véleményt írta 2016-05-09 21:46-kor:
A nõ pókká való átváltozása a morális hanyatlás felè igyekvõ transzformációval azonos. Fontos, hogy a film elejèn Anthony (szìnèsz), ki már minden emberi tisztessègtõl ès kötelessèg èrzèstõl mentes, jelzi a vègkifejletet
A film vègère Adam bújik Anthony bõrèbe, e's Anthony pedig sajàt tökèletessègèn esett folt miatt okozza az autóbalesetet
A filmben megfigyelt átváltozás folyamatban valaki eltünik, Anthony felett Adam,a baba vagy a szeretetre vágyó anya felett pedig a pók a gyöztes
A transzformáció elvonatkoztatva a nèzö èrtèkìtèlõ kèpessègen függõen egy irányú
A hütlensèg e's az árulás az alapvetõen elemi szekszuális aktust eltorzìrva nyújt katarzist. Ez azèrt èr el fokozott hatást, mert szembe köpi a házasság szentsègènek közèrtendõ kötelezettsègeit. Az igy folytatott sex persze aberrációt takar.
Ez a nèzõ számára igencsak pajzán e's mint olyan taszìtó; ilyen èrtelemben a várt baba e's èdesanyja, a szeretet e's az odadás kõrülmènye közt folytatott termèszetes szekszuális aktust hivatott jelkèpezni, mìg a pók a hûtlensèg e's a pajzán örömök dekandencióját.
Ìgy van èrtelme annak a megfigyelèsnek, hogy a terhes anya pókká való átalakulását Adam, Antyhony èlete minden aspektusának atvètelèt követi.
Termèszetesen Adam egy sikon fut a babával, õ a film elejèn mèg remèny az èlet monotonìtásából való mèltóságteljes, emberi kiútra, de megbukik.
Ezt mi is bizonyìthatta volna jobban mint mikor Adam a rombolás kulcsát tartva kezèben kijelentette ''felesègènek", hogy pèntekre, ha eddig nem tette ne is tervezzen semmit, mert neki programja van.
Beszède a morális eszmènyek látszatbeni fenntartására tett törekvèsèt jelzik abból a cèlbòl, hogy azok megrontása pènteken èlvezetesebb legyen, ami arra enged következtetni, hogy Adam nemcsak Anthony èletet, de az õ eszmènyektõl elkorcsosult, hatásvadász èrtèkìtèletèt is átvette
Egy másik èrdekes gondolatmenet is felbukkan amit a film a tarantullát eltaposni kèszülõ rossz lánnyal vezet be. Ez szerintem egy bizonyos szemlèletet hivatott bemutatni amely az alvilági èlvezeteket nem bünkènt hanem az èletbe vitt egyszerû izgalomkènt tünteti fel. Hogy ezzel egyet èrtsünk el kell fogadjuk az ember póktól való undorának irracionalitását. Tehát a pók eltaposásával a rossz lány megveti az elõitèleteken alapuló morális rendszert ami gátat szab a fizikális megnyilvánulásoknak, e's egyben trèfátbûz belõle, kergeti azt, mint ahogyan azt Anthony is tette felesègèvel mèg èltèben, e's ahgyan Adam kèszült átvenni a stafèta botot.A nõ pókká való átváltozása a morális hanyatlás felè igyekvõ transzformációval azonos. Fontos, hogy a film elejèn Anthony (szìnèsz), ki már minden emberi tisztessègtõl ès kötelessèg èrzèstõl mentes, jelzi a vègkifejletet
A film vègère Adam bújik Anthony bõrèbe, e's Anthony pedig sajàt tökèletessègèn esett folt miatt okozza az autóbalesetet
A filmben megfigyelt átváltozás folyamatban valaki eltünik, Anthony felett Adam,a baba vagy a szeretetre vágyó anya felett pedig a pók a gyöztes
A transzformáció elvonatkoztatva a nèzö èrtèkìtèlõ kèpessègen függõen egy irányú
A hütlensèg e's az árulás az alapvetõen elemi szekszuális aktust eltorzìrva nyújt katarzist. Ez azèrt èr el fokozott hatást, mert szembe köpi a házasság szentsègènek közèrtendõ kötelezettsègeit. Az igy folytatott sex persze aberrációt takar.
Ez a nèzõ számára igencsak pajzán e's mint olyan taszìtó; ilyen èrtelemben a várt baba e's èdesanyja, a szeretet e's az odadás kõrülmènye közt folytatott termèszetes szekszuális aktust hivatott jelkèpezni, mìg a pók a hûtlensèg e's a pajzán örömök dekandencióját.
Ìgy van èrtelme annak a megfigyelèsnek, hogy a terhes anya pókká való átalakulását Adam, Antyhony èlete minden aspektusának atvètelèt követi.
Termèszetesen Adam egy sikon fut a babával, õ a film elejèn mèg remèny az èlet monotonìtásából való mèltóságteljes, emberi kiútra, de megbukik.
Ezt mi is bizonyìthatta volna jobban mint mikor Adam a rombolás kulcsát tartva kezèben kijelentette ''felesègènek", hogy pèntekre, ha eddig nem tette ne is tervezzen semmit, mert neki programja van.
Beszède a morális eszmènyek látszatbeni fenntartására tett törekvèsèt jelzik abból a cèlbòl, hogy azok megrontása pènteken èlvezetesebb legyen, ami arra enged következtetni, hogy Adam nemcsak Anthony èletet, de az õ eszmènyektõl elkorcsosult, hatásvadász èrtèkìtèletèt is átvette
Egy másik èrdekes gondolatmenet is felbukkan amit a film a tarantullát eltaposni kèszülõ rossz lánnyal vezet be. Ez szerintem egy bizonyos szemlèletet hivatott bemutatni amely az alvilági èlvezeteket nem bünkènt hanem az èletbe vitt egyszerû izgalomkènt tünteti fel. Hogy ezzel egyet èrtsünk el kell fogadjuk az ember póktól való undorának irracionalitását. Tehát a pók eltaposásával a rossz lány megveti az elõitèleteken alapuló morális rendszert ami gátat szab a fizikális megnyilvánulásoknak, e's egyben trèfátbûz belõle, kergeti azt, mint ahogyan azt Anthony is tette felesègèvel mèg èltèben, e's ahgyan Adam kèszült átvenni a stafèta botot.
Tözeg ezt a véleményt írta 2015-06-18 21:17-kor:
hihetetlen, hogy a forraskod egy utos akcioba csomagolja mondanivalojat ami szerintem az elet ertelmenek van cimkezve, hasonlokeppen kozli a hetkoznapi rohano emberrel, hogy valojaban csak az szamit eleteben aminek utolso perceiben is jelentoseget szentelne, ahogy erre a termeszet is felhivja figyelmet egy naplementevel vagy egy festoi tajat szemelyunk talpa ala varazsolva. mindekozben engem arra is emlekeztetett, hogy a mi dzsungelunkben meg iranytuvel es terkeppel is konnyen el lehet tevedni
A funkció használatához be kell jelentkezned!
×